۲۵ فروردین ۱۳۹۳، ۱۶:۱۲

حجت الاسلام علیزاده:

وقف مشارکتی بهترین شیوه وقف است

وقف مشارکتی بهترین شیوه وقف است

ساری - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران یکی از بهترین راههای توسعه فرهنگ وقف را گسترش وقف های مشارکتی دانست و گفت: بهترین روش وقف، استفاده از اوراق وقف است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ستار علیزاده بعد از ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: سازمان اوقاف مجوز لازم را از بانک مرکزی و شورای فقهی برای صدور اوراق مشارکت وقف گرفته است تا این اوراق را از طریق بانک ملت صادر کند.

وی اظهار داشت: در این طرح سود مادی مطرح نیست بلکه سود معنوی مطرح است و افراد حداقل با 100 هزار تومان می توان نسبت به تهیه این اوراق و مشارکت در امور خیرخوهانه اقدام کنند.

وی عنوان کرد: در حال حاضر یک بیمارستان سرطان در شهر ری با انتشار اوراق وقف در حال ساخت است و در شهرستان نوشهر، یک بانوی خیرخواه با تهیه 10 میلیون تومان اوراق مشارکت وقفی در این طرح شرکت کرده است.

حجت الاسلام علیزاده، با بیان اینکه همه مردم می توانند در طراح اوراق مشارکت وقف شرکت کنند اظهار داشت: وقف از بهترین راه حل برای حل مشکلات اقتصادی جامعه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران به طرح آرامش بهاری اشاره و اضافه کرد: در این طرح 73 نمایشگاه در سطح استان برزار و 103 هزار بسته فرهنگی توزیع شد.

وی عنوان کرد: 60 هزار کتابچه مسابقه فرهنگی توزیع و خیمه های سلامت از کارهای خوبی بود که با حضور 21 پزشک در شش امامزاده استان اجرا شده است.

وی افوزد: 712 زائر سرا و 101 سوئیت در اماکن مذهبی مازندران فعالتیت دارد که در ایام نوروز بیش از دو میلیون زائر و مسافر در آن اقامت یافتند.

کد خبر 2270766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha